Haberdar olmak için lütfen sistemimize kayıt olun...
 

FREN BALATASI MONTAJI ve GÜVENLİK BİLGİLERİ

 • Fren balataları en önemli güvenlik ekipmanlarının başında gelir, bu nedenle fren balatalarının montajı usta mekanikerler tarafından gerçekleştirilmelidir. 

Fren balatalarının ilk kullanımlarındaki 300-400km’lik rodaj döneminde dikkatli olunuz. Rodaj süresince frenlere aşırı yüklenmeyiniz, ani ve uzun süreli frenlemelerden sakınınız.
Sürtünme yüzeylerini, fren etkisini azaltabilecek her türlü gres yağı ve benzeri sıvı kirleticilerden uzak tutunuz. 
Balataları, sürtünme yüzeyleri diske doğru gelecek şekilde monte ediniz. 
Balataları değiştirirken kaliperlerin serbestçe, herhangi bir yere takılmadan haraket edebildiğini kontrol ediniz. 
Aşınmış ve oyulmuş fren diskleri, yetkili servislerce değiştirilmelidir.  Aşınmış diskler balata disk uyum süresinin(rodaj) uzamasına sebep olurlar ve fren etkisinde önemli kayba neden olabilir, hatta fren gücünün tamamen kaybolmasına sebep olabilirler. 
Fren balatalarınızı sık sık kontrol ediniz ve balata kalınlığı 2mm’nin altına indiğinde balatanızı mutlaka değiştirin.
Her 4500km’de bir ya da yılda bir balatalarınızı sökün, temizleyin ve inceleyin. Şayet balata kalınlığı belirtilen limitlerin altında ise, balatada herhangi bir çatlak, hasar ya da balata ile sürtünme malzemesi arasında bir ayrılma farkederseniz, balatanızı hemen değiştirin.
Her 6 ayda bir ve her balata değişiminde fren hidroliğinizi kontrol ettiriniz. Hidroliğe nem karışması ciddi fren kaybına sebep olabilir.
Motorunuza uygun balata birleşimini belirleyebilrmek için EBC kataloğundaki bilgilere ya da yetkili EBC distribitör ve bayilerine başvurunuz.
SFA, SFAC, SFA HH serisi balatalarımız scooterlarda
FA, FA TT, FA R, MS-X, EPFA HH serisi balatalarımız off-road motorlarda
FA, FA V, FA HH, EPFA HH serisi balatalarımız yol ve pist motorlarında
GPFA (GPFAX) HH serisi balatalarımız ise sadece özel asfalt yarış motorlarında kullanıma uygundur. Bu tip balataların günlük kullanımı tehlikeli ve yasaktır.